Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek

Melyik fürdőhöz milyen látnivalót, programot válasszunk a téli Budapesten

2020. 01. 02. 07:05
Forrás: termalfurdo.hu
Útitárs
Havas időben szánkózhatunk a Normafán, vagy a Hármashatárhegyen, meglátogathatjuk a leghangulatosabb jégpályákat, felülhetünk a Libegőre, felsétálhatunk a Gellért-hegyre, de nagy hidegben a Csodák Palotája is várja az egész családot. Ha az aktív túrázás után igazi kikapcsolódásra vágyunk, összegyűjtöttük a legközelebbi fürdőket is.

Széchenyi fürdő – Városligeti Műjégpálya

Korcsolyázzunk a Műjégen, miközben elénk tárul a Városliget, a Vajdahunyad vár látványa. Európa legnagyobb szabadtéri koripályája a Hősök terétől egy karnyújtásnyira várja a tél és a korcsolyázás szerelmeseit. Ha azon aggódnánk, hogy nincs korcsolyacipőnk, itt 26-50-es méretig tudunk bérelni. Szakképzett, gyermekszerető, nagy gyakorlattal, szakmai tudással rendelkező korcsolya oktatóktól tanulhatunk. Pár lépésre a jégpályától találhatjuk a város egyik legnépszerűbb fürdőjét, a Széchenyit. Számos fedett és szabadtéri medence, termál- és wellness-részleg (gőzkabin, szauna), egészségügyi ellátás, gyógykezelések, fitnesz és egyéb szolgáltatások széles választéka várja a pihenni vágyókat. A szabadtéri medence még télen is nyitott, így akár -10 fokban is élvezhetjük a forró vizet. Éjszakai rendezvényeken is ejtőzhetünk a kellemes gyógyvízben minden szombaton.
A Széchenyi Gyógyfürdő szabadtéri medencéi télen
Széchenyi Gyógyfürdő - Kép forrása

Dandár fürdő – Müpa, Bálna jégpálya

2020-ban sem lenne teljes a tél a Müpa Kultúr Kültér nélkül. Újra birtokba lehet venni a jégpályát, a Müpa Sátorban pedig ezúttal is izgalmas programok követik egymást. A közel 350 négyzetméteres jégpályán egyszerre akár 80-an is élvezhetik a jeges örömöket, ahol természetesen az aláfestő zenéről is gondoskodnak. A Bálna mellett is várnak minden korizni vágyót a Nehru park felőli oldalon felállított, ingyenes, 450 m2-es korcsolyapályán, ahol ugyanúgy tudunk kölcsönözni 26-os mérettől. Innen csodaszép a kilátás a Dunára, valamint a város budai oldalára, a Műegyetemre, és a Gellért-hegyre. A két, egymáshoz közeli jégpálya között fekszik a felújított Dandár Gyógyfürdő, mely wellness részleggel, beltéri gyógy- és kültéri termál medencékkel bővült. 36-38 fokos hőmérsékletű, gőzölgő vizével a téli hideg napokon is megmelengetik a fürdőzőket.
MÜPA jégpálya
Müpa jégpálya - Kép forrása

Veli bej, Király fürdő – Normafa

Síelőknek, snowboardosoknak, szánkózni és kirándulni vágyóknak egyértelműen a Normafa a legpraktikusabb úti cél, a téli hónapokban is. Az 527 méteren fekvő János-hegyi kilátóból meseszép 360 fokos panoráma nyílik a Budai-hegységre, és a Dunára egyaránt. Az 1040 méter hosszú Zugligeti Libegő kétszemélyes székei 15 perc alatt teszik meg az utat a kilátóhoz. Decemberben és januárban 10:00-15:30-ig, februárban 10:00-16:00-ig működik a libegő. Akár egy 7 km hosszúságú túrát is tehetünk itt enyhébb időben, ahol útba ejthetjük az Anna-rétet, a Tündér-sziklát, és az Átjáró-barlangot is. 15 percnyi autózást követően jutunk el az egymáshoz nagyon közeli Irgalmasok Veli bej fürdőjébe, és a Lukács Gyógyfürdőbe. A főváros egyik legautentikusabb törökfürdőjében török időket idéző gyógymedencében lazíthatunk, emellett gőzfürdőben, finn és infraszaunában melegedhetünk fel. Ha úszni szeretnénk a csillagos ég alatt, azt a Lukácsban tehetjük meg.
Normafa télen
Normafa - Kép forrása

Gellért-hegy – Rudas, Gellért fürdő

A sok-sok lépcsőt megmászva nemcsak a Gellért-hegy tetején, hanem útközben is lenyűgöző kilátásban lehet részünk a Dunára, a Petőfi hídra, a Lánchídra, az Erzsébet hídra és a Margit hídra egyaránt. Szemben velünk a Bazilika csúcsa magasodik és a Parlament is látható, távolban még a Pilis csúcsai is kirajzolódnak. A Citadellát az 1848-49-es szabadságharc leverése után emelték, ma már emblematikus helynek számít, a szabadság jelképe. A Gellért-hegy másik oldalán alakították ki a Magyarok Nagyasszonya-sziklatemplomot a Gellért Hotel közelében, itt értékes ereklyéket tekinthetünk meg. A Gellért-hegy egyik oldalán a Gellért Gyógyfürdő, másikon a Rudas Gyógyfürdő csalogat minket egy kis vizes feltöltődésre. Ha igazi panorámás jakuzzis élményre vágyunk, vagy kipróbálnánk az ország egyik leghíresebb törökfürdőjét, akkor a Rudas, ha patinás, szecessziós, műemléki környezetben fürdőznénk, akkor a Gellért felé vegyük az irányt. Gyógy-, úszó-, és élménymedencékben, szaunákban mindkettő bővelkedik.
Panoráma a Gellért-hegyről, előtérben a Szabadság híddal
Gellért-hegy - Kép forrása

Hármashatárhegy, Kiscelli, Csodák Palotája – Csillaghegyi Árpád Forrásfürdő

A 3. kerületben járva havas időben kihagyhatatlan a hármashatárhegyi sífutópálya, de gyerkőcökkel szánkózni is tudunk a meredek lejtőkön. A Guckler Károly-kilátóból csodaszép látvány tárul az Árpád-hídra, a Dunára, vagy akár a Pilisre és a Mátrára. Óbudán újra ingyen korcsolyázhatunk a Csobánka téren 10x20 méteres pályán, valamint a Fő téren 15x25 méteres pályán. A Kiscelli Múzeum Budapest valamint a várost alakító lakosoknak 18-21. századi történetét mutatja be izgalmas kiállításokon. Egykori barokk kolostor és templom épületében várják a képzőművészet iránt érdeklődőket, itt modern és kortárs alkotók műveit is megcsodálhatjuk. Az Aquincum Múzeumban a Római Birodalom korábban létezett település emlékeit mutatja be, régészeti, történeti emlékhely, így a történelem iránt érdeklődőknek kötelező kirándulóhely. A gyerekek kedvenc helyszíne a Csodák Palotája a kerületben, ahol 5000 négyzetméteren 250 interaktív játékot próbálhatnak ki, fizika shown, élményvetítéseken vehetnek részt. A Csillaghegyi Árpád Forrásfürdőben 10 fedett medencében pihenhetünk, úszó-, élmény-, gyerekmedencénkben, 7 különféle szaunában melegedhetünk, és egy gyerekvilág részleget is találunk.
Ha vidékről érkezünk a fővárosba kirándulni, itt találhatjuk azokat a szállásokat, melyek minden igényt kielégítenek.
Csillaghegyi fürdő gyerekmedencéi
Csillaghegyi Árpád Forrásfürdő gyerekmedencéi
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...